Vellykket Offshore callcenter Outsourcing

HVORDAN MAN LAVER OUTSOURCING ARBEJDE FOR DIG
Der er meget hype omkring vækst af outsourcing. Der er et stigende antal succeshistorier, men antallet af mislykkede projekter er også stigende. Dette gælder især for Indien hvor svag forvaltning og dårlig infrastruktur skadelig omdømme af hele offshore outsourcing industrien selv for lande med større opmærksomhed på kvalitet som Sydafrika og Filippinerne.
Hvordan gør du offshore outsourcing arbejde for dig? Jeg mener, at denne 10-punkts plan er et vigtigt redskab, som kan bruges til at gøre forskellen mellem succes og fiasko.
1 rigtige leverandør
Der er masser af kreditorer, der har spiret i udviklingslandene amter, men forskellen mellem gode leverandører og svage leverandører enorme. Selv leverandører, der har et godt ry ofte undlader at levere. Nøglen til kreditor udvalg er at forhandle direkte med de mennesker, der vil håndtering af din virksomhed på en daglig basis. Du bør overbevises af deres erfaring og evne i stedet for deres teknologi, liste over klienter eller kontorer.
2 erfaring tæller
Ved mennesker styring af virksomheden, hvordan at gøre dit projekt til en succes? Det kan synes som en indlysende spørgsmål, men du vil blive overrasket over den ringe grad af mellemledere, især i Indien. Erfarne ledere kan være tilbageholdende med at flytte til Indien. Husk, det er kvaliteten af den operationelle ledelse, som gør forskellen. En account manager sidder ved et skrivebord i London har lille indflydelse på projektgennemførelse i Bangalore.
3 må ikke antage
Man har arbejdet i ethvert udviklingsland vil fortælle dig, dette er den vigtigste ting at huske. «Rimelige antagelser» rejse ikke godt – hvad synes logisk i London, kan synes ulogisk i Indien. Husk at du potentielt beskæftiger sig med et land, der er kulturelt meget anderledes end din egen.
4 Brug flere leverandører
Hvis dit projekt er af tilstrækkelig størrelse, skal du bruge mere end én leverandør. Forvaltning af offshore operationer kræver generelt mere intensiv forvaltning. Brugen af to eller flere kreditorer, er en effektiv måde at køre fortsatte forbedring fra dine leverandører. Det fungerer også som et sikkerhedsnet i tilfælde af en under-udfører. Sikre, at leverandører er bekendt med inddragelse af andre leverandører. Dette vil motivere dem, som de vil vide, er der mulighed for yderligere arbejde og har arbejdet taget fra dem afhængigt af deres ydeevne.
5 tælle omkostningerne
Det er rigtigt, at offshore outsourcing bringer betydelige omkostningsreduktioner, men nogle leverandører foreslå komplekse prisstrukturer for at skjule omkostningerne. Dette er typisk for business i mange lande, så være sikker på at altid insistere på en gennemsigtig prisstruktur. Kreditorer vil ofte forsøger at skjule omkostninger såsom telekommunikation, kontostyring og andre omkostninger. Vær forsigtig og altid sikre, at du er opmærksom på alle omkostninger. Vær forsigtig og altid sikre, at du er opmærksom på alle omkostninger, før du starter.
6 exit-strategi
Ikke starte et projekt uden at vide hvordan man kan afslutte det. Over de næste par år, vil du se kreditorer med svag business modeller gå fallit som deres finansiering tørrer op. Du skal vide, hvordan man kan klare sig, hvis du er ikke længere i stand til at gøre forretning med leverandøren. Det er langt nemmere at styre med taktiske udgående projekter men altid være parat.
7 evaluere løbende
Sæt Key Performance Indicators (KPI’er) og løbende gennemgå dem. Uden at stramme forvaltning, kan problemer opstå hurtigt. Det vil altid være langt lettere at administrere et projekt, hvis KPI’erne er forstået lige fra starten.
8 ejer strategien
De højeste udfører outsourcing selskaber i Det Forenede Kongerige er i stand til at definere og levere din call center strategi for dig. Hvad de kan fortælle dig, meget få leverandører i offshore områder har denne evne. Du skal styre strategien og derefter definere udførelsesplanen for din kreditor.
9 skeptikerne lykkes
Arbejde fra den antagelse, at din outsourcing vil opnå begrænset succes, og at alt kan gå galt. De af os, der arbejder i Asien ved at det ofte er de svar, du ikke får, som er den vigtigste dem – og at svarene bør aldrig tages for pålydende. Sonde dybt for at sikre, at du ikke arbejder med den forkerte partner.
10 to-vejs fordel
Det kan lyde som jeg fortæller dig at give din offshore leverandører en hård tid, men du brug for mere end. Din konto har at være umagen værd for kreditoren. Hvis din konto er urentable eller ikke værd indsatsen for penge, vil du modtage en sub-standard niveau af service. Du skal naturligvis sikre, at du får dine penge værd, men der er en grænse. Udføres effektivt, kan offshore outsourcing være en win-win for kunden og leverandøren. Omkostninger i mange asiatiske lande er så lave at alle kan drage fordel og kvaliteten kan forblive høj og endda forbedre.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.