PR: Din 500 pund Gorilla

Hvad ellers, for Guds skyld, kan du som virksomhed, non-profit eller association manager, kalder en heavy-duty helper, der gør noget virkelig positivt om opførsel af dem uden for publikum i jeres, de fleste påvirker din organisation?
Og der bruger den grundlæggende forudsætning for public relations til at levere slags eksterne interessenter adfærdsændring, der fører direkte til dine ledelsesmæssige mål?
Og det hele ved at overtale dem vigtige uden for folk at din måde at tænke, flytte dem til at træffe foranstaltninger for at hjælper din afdeling, afdeling eller datterselskab lykkes?
Mand, er det en tung arbejdsbyrde for en meget stor abe!
Og her er det centrale budskab han bringer til dig. Din pr indsats skal indebære mere end pressemeddelelser, særlige begivenheder og brochurer, hvis du virkelig ønsker at få dine penge værd. Og ret PR virkelig kan ændre individuelle opfattelse og føre til ændret adfærd, at hjælper dig lykkes.
Begge punkter godt understøttet af en pr-plan, der lyder sådan her: mennesker handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Hvilken slags payoff kan du forvente af en sådan tilgang til pr? Hvor omkring hovedstaden givere eller angive kilder gør forespørgsler; stærkere relationer med de uddannelsesmæssige, labor, finansielle og sundhedssektoren samfund; udsigterne begynder at arbejde med dig samt kunder gentagne køb; og forbedrede relationer med statslige organer og lovgivende organer.
Holde din pedal til metal og du kunne se resultater som nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; nye thoughtleader og særlige begivenhed kontakter; medlemskab programmer på fremmarch; forbedret aktivist grupperelationer og udvidet feedbackkanaler; rebounds i showroom besøg; og næsten helt sikkert, handel med Fællesskabets tjeneste og sponsorering muligheder;
Som de fleste ledere ønsker du dine vigtigste uden for publikum at have positive opfattelse af dine tjenester og aktiviteter eller produkter. Hvilket er grunden til hvert medlem af din PR supportteam må tro på hvad du er gør. Det vil også være meget nyttigt, hvis de accepterer det faktum, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan hjælpe eller såre din enhed.
Anmeldelse PR plan med dem, især hvordan du vil gå om overvågning og indsamling opfattelser af spørgsmålstegn ved medlemmer af dine vigtigste eksterne målgrupper. Spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores organisation? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Bestemt, opfattelsen af overvågning del af indsatsen kan blive håndteret af professionel undersøgelse mennesker hvis du har budgettet. Heldigvis, dog kan du altid bruge din PR-folk, der er også indenfor den opfattelse og adfærd og kan forfølge det samme mål: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse kunne udmønte sig i sårende adfærd.
Med præparater komplet skal du indstille din pr mål, en, der beskæftiger sig med opfattelsen problemer, der er udviklet under din nøgle publikum perception overvågning. Det nye mål vil kræve at du ordne det farlige misforståelse, eller korrigere denne grove unøjagtigheder eller gøre noget ved det skadelige rygte.
For at vise dig hvordan man kan nÃ¥ mÃ¥l, du har brug for en strategi. Og der er tre valgmuligheder, nÃ¥r det kommer til at gøre noget ved en opfattelse eller udtalelse udfordring: skabe opfattelse hvor der kan ingen være, ændre opfattelsen, eller styrke den. Af den mÃ¥de, hvis du vælger den forkerte strategi, det vil smage lide fiskesauce pÃ¥ din rabarber. SÃ¥ være sikker pÃ¥, den nye strategi passer godt med dine nye pr mÃ¥l. Du ønsker ikke Vælg “change” nÃ¥r virkeligheden dikterer en “styrke” strategi.
Nogle tunge skriftligt nødvendig her. Kort sagt, målrettet nogle omhyggeligt, korrigerende sprog. Sprog, der er overbevisende, overbevisende og troværdig og klar og saglig. Der er lille udvalg her. Du skal rette en ødelæggende opfattelse ved at flytte udtalelse mod dit synspunkt, fører til de ønskede adfærd.
Det er pick-din-egen tid når du og din PR gruppe vælger kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære dine ord opmærksom på din målgruppe. Du kan vælge fra snesevis, der er tilgængelige. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Men sørg for at de taktik du vælge er kendt for at nå folk ligesom dit publikum.
Af den måde, viser erfaringen, at troværdigheden af en besked kan afhænge af, hvordan det er leveret. Så kan du introducere det til mindre sammenkomster snarere end at bruge højere profil taktik som pressemeddelelser eller talkshow optrædener.
Erfaringen viser, at på dette tidspunkt, vil alle berørte chomping på bit for en statusrapport. Hvilket vil signalere du og din PR personale til at vende tilbage til feltet for en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Brug af mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark-session, vil du nu være opmærksom på tegn at den dårlige nyheder opfattelse ændres i din retning.
Lejlighedsvis, vil momentum bremse, under hvilke omstændigheder kan du altid fremskynde sager ved hjælp af mere kommunikation taktik understøttes af øget frekvenser.
Din 500 pund gorilla vil være en lykkelig simian, når din data viser, at du har opnået slags centrale interessenter adfærdsændring, der fører direkte til at opnå din afdeling, afdeling eller subsidiær mål.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1060 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2004.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.